Početna»Novosti»Sjajni ukusi i mirisi, i još bolja zabava u Rovinju
23.04.2024.

Sjajni ukusi i mirisi, i još bolja zabava u Rovinju

Više od 2.500 posetilaca uživalo je tokom tri dana trećeg po redu Weekend Food Festivala

novost sjajni ukusi i mirisi i još bolja zabava u rovinju vinski magazin vino fino
foto: Matej Rebernišak
Najbolji izbor ukusa i sadržaja ove je godine u staru rovinjsku Tvornicu duhana privukao više od 2.500 posetilaca, koji su tokom tri dana trajanja trećeg po redu Weekend Food Festivala imali priliku da se druže sa najboljima od najboljih kad je gastronomija u pitanju. Šefovi i stručnjaci- Hrvoje Zirojević, Boris Šuljić, Daniela Kramarić, Danijel Đekić, David Skoko, Mate Janković, Filip Ćirić, Janez Bratovž, Marina Gaši, Jure Tomič, Matija Bogdan, Ante Udovičić, Vesna Miletić, samo su neki od onih koji su ispričali svoje inspirativne priče i oduševili sve zaljubljenike u hranu, piće i ukuse.

Naglasci koji su se u najvećoj meri provlačili kroz teme svih atraktivnih predavanja, panela i masterklasova kretali su se od aktuelne teme potrage za kvalifikovanom radnom snagom, izazova nabavke i dostupnosti dobrih, lokalnih namirnica do još uvek neiskorišćenog prostora razvoja kulture odlaska u restorane, kako zbog cena, tako i zbog nepostojanja nematerijalne kulturne baštine koja se razvija upravo kontinuiranim održavanjem festivala poput Weekend Food Festivala.

Tako je panel Dvadeset godina na vrhu okupio četvoro kulinarskih velikana - Hrvoja Zirojevića, Dvor, Danielu Kramarić, Plavi podrum, Danijela Đekića, Monte i Borisa Šuljića, Boškinac.

- Mi smo svakodnevno na ispitu. Tu nema ničega što će ti pomoći za sutra, jer smo i danas sa svakim tanjirom pred sudom javnosti - rekao je Šuljić i savjetovao mlađim generacijama da se ne spremaju na ovaj dug put ako nemaju entuzijazma.

Jedan od najistaknutijih regionalnih poslovnih lidera, vlasnik makedonske vinarije Tikveš, Svetozar Janevski, ispričao je kako je odlučio da ulaže u Tikveš upravo kako bi dao mogućnost mladim ljudima da ne odlaze iz Makedonije, i smatra da mladi itekako žele da rade, ali im trebaju lideri koji će ih motivisati. U panelu nazvanom Razgovor s legendom pohvalio se da Tikveš ima fantastičan tim sa ukupno 250 zaposlenih, i da poslednje tri godine beleži rast između 20 i 30 odsto, a sledeće godine slavi impresivnih 140 godina postojanja.

Da je korištenje lokalnih namirnica imperativ, a njihova nabava zahtevna, složili su se Maksimilijan J. V. Tome, utemeljivač moderne turske kuhinje, Matija Bogdan, izvršni šef u Aminess Hotels & Resorts i Davor Butković, glavni urednik Kulta Plave Kamenice na panelu Šta možemo da naučimo od Turske. Butković je pritom dodao da je strateški problem što je čak 90 posto restorana u Hrvatskoj otvoreno iz pogrešnih razloga i nastavio:

- Prvi misle da će tako brzo zaraditi, drugi imaju potrebu da otvaraju restorane za široke mase na obali, a treći žele da naprave dobar restoran, ali se nakon godinu dana suoče sa silnim troškovima.

foto: Emica Elveđi/Pixsell

A kako izgleda vođenje fine dining restorana i ima li u tome profita?

- Radimo najteži, ali i najlepši posao - kaže šef Jure Tomič. Zajedno sa šefovima Marinom Gaši i Janezom Bratovžem složio se da je u visokoj kuhinji na prvom mestu priča ispričana kroz najviši nivo pripreme hrane ukomponovana u vrhunski osmišljeno iskustvo, i upravo zato profit nije primaran.

O intrigantnoj temi Beograda koji i dalje nema restoran sa Mišlenovom zvezdicom, ali ima Lafayette koji ga je učinio fenomenom diskutovali su Goran Kovačević, Atoll Hotel Management, Dimitrije Acevski, Sunčani Hvar, Aleksandar Vasilijević, Hotel Hilton, kao i Saša Pejić, BQ Restaurant Grupa koji je siguran da je Lafayette učinio više za promociju Beograda nego Mišlen. Kovačević je naglasio da i dalje nedostaje dobrih kuvara koji mogu da nose gastronomsku scenu, jer nije održiv trend otvaranja restorana sa receptima sa interneta.

Weekend Food Festival je otkrio i kako izgleda kulinarski TV show kad se isključe kamere, kao i da li su svađe i strogost pred kamerama isprovocirani. Šefica Ivana Bekavac kaže da je, nažalost, u stvarnom svetu sve puno lošije, dok producent MasterChefa Hrvatska Dinko Paleka kaže da provokacije nisu ni potrebne, jer su unapred poznati karakteri pojedinaca i lako je proceniti u kom smeru će priča krenuti. Ujedno je najavio da će biti sve manje tenzija i borbenosti, jer gledaoci ipak mnogo više traže feel good smer.

Naravno, na Food Festivalu nije nedostajalo ni fantastičnih ukusa i mirisa koji su u najvećoj meri, uz rasplesanu zabavu i fantastičnu atmosferu uz legendarnog Nenu Belana, bili servirani na Weekend Food Marketu. Na jednom od najpoznatijih roštilja na svetu održane su dve showcooking radionice, a posebno je zanimljiva bila ona šefice Gracije Horvatin iz Fine Food Murter koja je pripremala ribu i povrće. Čak dva sata trajao je i masterclass o roštiljanju u izvedbi BBQ Hot Yard, a zatim je kuhinju zauzela genijalna Sarali Madnui, koja je pokazala kako se pravi originalni tajlandski kari.

Mesto više tražilo se u masterklas dvoranama u kojima se moglo naučiti sve o rakiji, posebnim ukusima sirćeta, degustirati i učiti kako se prave kokteli od najboljih koktel majstora Filipa Pleteša i Marka Pećnika, ali i saznati zašto je oblik čaše važan za uparivanje ukusa i mirisa. Prava poslastica dogodila se poslednjeg dana Weekend Food-a kada je šef Džefri Vela, korporativni kulinarski direktor Maistre, pripremio tajnu večeru powered by Kaufland u kojoj su uživali Bejbi Lazanja, Tatjana Jurić, Luka Nižetić, Ida Prester, Nataša Janjić Medančić i brojni drugi poznati gosti.


foto: Neva Žganec/Pixsell